Pagina's

zondag 11 oktober 2015

Dag 15 – 11/10: New York

Dag 15 – 11/10: New York

Er is geen ontbijt voorzien in het hotel. Om 8u30 zijn we op weg naar het Sheraton hotel in Brooklyn. Het verkeer in de omgeving van New York is druk maar het gaat toch relatief vlot vooruit. Om 11u komen we in het hotel aan. Van de hotelsecurity krijgen we maar tien minuten om de auto uit te laden. Ik zet Kim en Fons en de bagage in de lobby van het hotel af. Er kan nog niet ingecheckt worden maar de bagage kunnen we wel aan de balie afgeven. Ik rij dan naar Alamo bij de JFK luchthaven. Ik heb toch een uur gereden over die 20 km. De auto inleveren ging zonder problemen. Deze reis hebben we 3804 km afgelegd. Met de metro ben ik een uur later terug in het hotel in Brooklyn. Als ik in het hotel aankom om 14u mogen we inchecken. De valiezen worden door de bellboy naar de kamer gebracht.

Dan gaan we op verkenning. Eerst stoppen we bij de McDonalds voor een hamburger. Dan gaan we te voet via de Brooklyn Bridge naar Manhattan. En we waren blijkbaar niet de enige met dit plan. Het is heel druk op de brug. In Manhattan wandelen we naar Ground Zero, de plaats waar vroeger de WTC torens stonden. De plaats waar beide torens stonden is nu een herdenkingsmonument. In de plaats van de torens staat nu een diepe put met een waterval. Rondom deze put staan alle namen van de slachtoffers. Naast deze memorial staat de nieuwe One World Trade, het hoogste gebouw in New York, dat pas dit jaar geopend werd. Toch indrukwekkend om hier te zijn.

Brooklyn Bridge

Brooklyn Bridge

Brooklyn Bridge

Brooklyn Bridge

One World Trade Center

WTC Memorial

WTC Memorial

WTC Memorial

WTC Memorial

Nadien wandelen we verder naar Battery Park, het zuidelijkste punt van Manhattan en hangen daar wat rond en eten een grote pretzel aan een van de vele mobiele eetkraampjes. We zetten ons op een bankje om Fons eten te geven. Nadien nemen we de metro terug naar het hotel. Ik zet Kim en Fons af en rond 17u30 ben ik terug weg. Ik ga naar de footballwedstrijd tussen de New York Giants en San Francisco 49ers zien. Met de metro rijd ik tot Penn Station waar het al vol staat met supporters van de Giants. Daar neem ik de trein naar Secaucus en dan nog een andere trein naar het Metlife Stadiun in New Jersey. Het duurt toch bijna twee uur om op mijn bestemming te geraken. Wat een indrukwekkend stadion is dit. Ik ga direct naar binnen want de wedstrijd begint al binnen een uur. In het stadion eet ik een friet met kipnuggets. Het bier laat ik voor wat het is, 12$ voor een pintje is er toch wel over. Het uitverkochte stadion loopt snel vol, toch een goede 80000 man. De openingsceremonie was niet zo indrukwekkend, ik heb live al betere gezien.

Metlife Stadium

Metlife Stadium

Pre-game

 


 
49ers - Giants: 27-30

De wedstrijd zelf ging gelijk op tussen beide teams. Met nog 1min45 te spelen scoren de 49ers een touchdown waardoor ze aan de leiding staan. Er gaat een diepe zucht door het stadion. Maar met nog 21 seconden te spelen scoren de Giants de winnende touchdown met een pas van Manning naar Donnell. Het stadion gaat helemaal uit zijn dak. Dit was echt een spectaculaire wedstrijd. Om 23u45 sta ik buiten het stadion. In het station staat een gigantische wachtrij maar ik zit toch snel op de trein. Om 1u45 kom ik in het hotel aan.

Het was weeral een dag met prachtig weer, met maxima van 23-24°C. Ook ’s Avonds tijdens de wedstrijd was het nog aangenaam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten