Pagina's

woensdag 30 september 2015

Dag 4 – 30/09: Niagara Falls

Dag 4 – 30/09: Maid of the Mist in Niagara Falls en rit naar Albany, NY

Om 6u45 is Fons wakker en dan staan we zelf ook op. We pakken onze valies in zodat we deze straks direct kunnen meenemen. Het ontbijt in het hotel stelt niet zoveel voor. Het restaurant zit wel heel helemaal vol met bejaarden van een of andere busreis. Na het ontbijt gaan we te voet, met Fons in de draagzak, naar de Maid of the Mist. Dit is een boottocht die tot in de Horshoe Falls vaart. Net als gisteren krijgen we hier poncho’s, rode deze keer. Ik draag Fons ook op dezelfde manier als gisteren, onder mijn poncho. Met een lift worden we naar beneden gebracht. Dit is hier ingericht om grote massa’s mensen te verwerken. Beneden staan we in de wachtrij voor de volgende boot. Wat een massa Chinezen staat hier te wachten. Op de boot zoeken we ons een plaatsje aan de voorkant met een goed uitzicht maar waar we waarschijnlijk ook goed nat zullen worden. De rondvaart met de boot begint eerst in rustig water terwijl we langs de American Falls varen. Enkele minuten later zijn we omringd door de Horshoe Falls terwijl de boot op en neer gaat in het kolkende water. De boot blijft hier enkele minuten rond draaien. Een indrukwekkend schouwspel. We worden wel nat maar niet zo nat als de Cave of the Winds van gisteren. Als we terug naar de pier varen voelen we hoe veel wind hier staat. Een klein halfuurtje later zijn we weeral van de boot. Als we met de lift terug naar boven gaan belanden we recht in de souvenirwinkel. We gaan dan te voet terug naar het hotel waar we de auto inladen en dan direct vertrekken, want we hebben nog een lange rit van meer dan 500 km naar Albany in het vooruitzicht.

American Falls

Maid of the Mist boot

Horshoe Falls

En we werden goed nat

Om 10u40 zijn we dan vertrokken, na 35 km door Canada rijden komen we aan de grens met de USA terecht. Er staat een lange rij auto’s voor ons. Na 45 minuten aanschuiven zijn we de grens over. We zoeken dan een parkeerplaats om Fons eten te geven. Zelf eten we al rijdend een boterham. De enige stop die we onderweg doen is bij Starbucks en om te tanken. Gelukkig is heel de rit over een goed onderhouden, wel betalende, snelweg. Onderweg is er regelmatig een regenbui.

Brug tussen Canada en USA

Een lange rit voor de boeg.

Na een korte stop bij Walmart komen we in het hotel aan. Als we zijn opgefrist zijden we naar Chili’s voor het diner. De eerste keer dat we deze keten met tex-mex keuken proberen. We vinden ze een beetje vergelijkbaar met Applebee’s. Het personeel is hier niet zo vriendelijk. Nadien rijden we nog naar de L.L.Bean winkel voor een paar schoenen voor Kim. Kim vindt wat ze zocht en dan kunnen we terug naar het hotel rijden. Fons krijgt hier een badje in de lavabo.